Ipak Diptyque Philosykos

Photo: Papilotna

Photo: Papilotna

 

Negde u sred mojih prirpema da otputujem u Francusku, sa namerom da poseta i kupovina u 34 Boulevard Saint-Germain budu jedan od obaveznih odredišta, saznala sam da Diptique uskoro stiže i kod nas. Pokušala sam da se „pripremim“ istražujući note koje inače volim, ali sam shvatila da to neće imati mnogo smisla. Moje upoznavanje sa Byredo parfemima počelo je tako što sam njuškala one koje su mi zvučali interesantno (Oud Immortel), zatim istraživala koji od njih imaju note koje inače volim u parfemima (koža u Baudelaire), da bih se pred samu kupovinu odlučila za nešto sasvim treće Bal D’Afrique sa dominantnom kadificom na koju nikada ranije nisam ni pomišljala. Tako sam shvatila da praćenje bilo kakvog šablona osim trenutnog utiska nema nikakvog smisla.

Iako obično zazirem od najprodavanijih, izbor je na kraju ipak pao na Philosykos. Prvo, zato što je to zaista savršen letnji miris, koji vas sa prvim udahom seli direktno na obalu Grčke. Ta smokva, koju sam potcenila isprobavajući L’Artisan Parfumeur, sada je mirisala bolje nego ikad. I kada vam kažu da je ovo najbolji smokva parfem – verujte im! Leto je pred nama i ja želim da budem na Mediteranu i kada nisam tamo fizički.

Photo: Papilotna

Photo: Papilotna

 

Drugi razlog ležao je u roll on bočici uz koju dobijate malenu savršeno skrojenu futrolicu koja je čuva od ogrebotina i oštećenja, a u kojoj se nalazi uljana verzija parfema. Obzirom da mi koža leti veoma loše podnosi parfeme i da nikako nisam uspevala da pronađem alternativu za ovaj problem, Philosykos je došao u pravom trenutku, jer uljani neuporedivo bolje reaguju leti sa kožom od alkoholnih parfema.

Diptique su 1961. osnovali dizajner enterijera Christiane Gautrot, slikar Desmond Knox-Leet i scenograf Yves Coueslant sa namerom da naprave svojevrstan concept store u kojoj će izlagati tkanine i materijale koje dizajniraju i prodavati artefakte koje su donosili sa svojim brojnih putovanja. Samo dve godine kasnije napravili su prve sveće - Aubépine, Cannelle i Thé (glog, cimet i čaj), a 1968. je stvoren i prvi parfem jednostavno nazvan L’Eau koji se proizvodi i danas. Još tada su stvorene prepoznatljive ovalne etikete u obliku pečata, koje i danas krase njihove proizvode.

Photo: Papilotna

Photo: Papilotna

 

Francuski trio je svoju ponudu veoma mudro ograničio na ne prevelik izbor parfema, nastojeći da svaki izradi što je moguće bolje, da on bude što originalniji i da podseća na mesto koje su posetili. Pored gorepomenutih L’Eau i Philosykos, egzotični Do Son sa mirisom tropske šume koji podseća na Vijetnam, L’Ombre Dans L’Eau tj. Senka u vodi koji miriše na svežinu severnoevropskih šuma (već ga vidim na sebi u novembru), Olene sa nežnom preovladavajućom notom jasmina i Volutes sa zavodljivim muškim notama duvana. Ove godine predstavljen je Florabellio koji miriše na svežinu i jabukov cvet. Parfem 34 objavljen je na pedesetogodišnjicu brenda i osmišljen kao neverovatna mešavina svih Diptique parfema (!!!) tako što svaki red nota predstavlja jednu mirisnu grupu, a sve sa ciljem da se oživi miris samog butika. Postoje i kao predivno dizajnirani čvrsti parfemi u crnim kutijicama koje takođe podsećaju na pečate.

Pored parfema naći ćete i toaletne vode koje odlikuje jedna dominatna nota po kojoj je i svaka i nazvana – Eau de Lavande, Eau Rose, L’Eau de Neroli, L’Eau de Tarocco, itd.

Photo: Papilotna.rs

Photo: Papilotna.rs

 

Skoro da nema svetske blogerke koja u nekom momentu nije fotografisala svoju Diptique sveću ili bar ono što je ostalo od nje, čašu, u kojoj se po nepisanom blogerskom pravilu drže četke za šminkanje, a priča se da ćete ih naći u svakom pariskom stanu čiji ukućani drže do sebe. Ima ih u standardnoj veličini od 2dl i u mini varijantama, a svaka nosi ime jedne dominantne mirisne note, iako u sebi sadrži više esencijalnih ulja koji se baš kao i u parfemu međusobno dopunjuju i osvežavaju vaš prostor.

Sve ovo možete naći u parfimeriji Metropoliten tako što ćete otići do njih u Zmaja od noćaja ili poručiti online.

Update 07.09.2015.

Pored sve moje ljubavi prema Dyptique proizvodima bila sam čvrsto uverena da je priča o Philosykos mirisu samo dobar marketing kako bi se prodao parfem od smokve, a onda se tokom letovanja na Krfu desilo nešto u šta i dalje ne mogu da poverujem. Na par mesta šetajući pored obale bih osetila miris Philosykosa i tek potom shvatila da je pored mene drvo smokve i četinar i da su se tvorci parfema zaista potrudili da ostvare želju svih zaljubljenika u Mediteran i grčko primorje – more u bočici gde god i kad god. Nakon tri meseca svakodnevnog korišćenja potrošila sam tek pola bočice i ostatak teška srca spakovala da čeka sledeći jun.

 

Pinterest